رژیم‌های مختلفی برای دریافت کالری مورد نیاز بدن ورزشکاران وجود دارد. بیشتر رژیم‌های غذایی بدنسازی شامل مکمل‌های غذایی و پودرهای پروتئین است. در بدنسازی به جای این که تأکید بر پیروی از یک رژیم غذایی سالم باشد تمرکز و تأکید بر ساخت ظاهر بدن به هر قیمتی است. برای دست‌یابی به بدنی بهتر و بزرگ‌تر بسیاری از بدنسازان مقادیر زیادی مواد غذایی و مکمل‌ها که شامل داروهای غیرقانونی و استروئیدها هم می‌شود مصرف می‌کنند. زمانی که نوبت به رژیم غذایی و تمرینات ورزشی می‌رسد هیچ دو نفری مانند هم عمل نکرده و از یک دستور مشخص پیروی نمی‌کنند.

عملکرد برنامه غذایی بدنسازان


هدف از برنامه غذایی بدنسازان افزایش حجم عضلات و کاهش چربی‌های بدن آیت. این یک رژیم برای کاهش وزن نیست و بیشتر این افراد تمایل دارند که وزن خود را افزایش دهند. متخصصین تغذیه برای بدن به خصوص عضلات، مواد خام که انرژی را تأمین می‌کنند، افزایش نیرو، رشد و تقویت عضلات است.

اساس بنیاد تغذیه بدنسازی


تغذیه بدنسازی شامل سه مؤلفه می‌شود که عبارتند از: کربوهیدرات‌ها، پروتئین و چربی